Verslag Volante reünie 2019

“Vraag jij je ook wel eens af hoe het oud-studiegenoten vergaat en waar ze terecht zijn gekomen?  Lijkt het je leuk om andere autotechnische engineers te spreken? Grijp dan deze kans en schrijf je in voor de Reünie op 16 november 2019!”
Zo begon onze uitnodiging om oud-studenten en Volante leden bij elkaar te brengen tijdens de open dag op de HAN Automotive.

Volante reunie 3

Zaterdagmiddag 16-11-2019, de groep is ruim 50 man groot en de bijeenkomst begon in lokaal 99 met een kop koffie en een lekker stuk koek om alvast een beetje in de “netwerk” sferen en oude verhalen te komen.

Volante reunie 4

Onder druk van de gezelligheid met iets vertraging, heet onze voorzitter Bertram Padmos samen met docent en pr-coördinator HAN Automotive Koen Lau alle aanwezigen van harte welkom. Er wordt gestart met een rondleiding door het voor veel oud-studenten sterk vernieuwde HAN automotive. De aanwezigen worden verdeeld in 3 groepen begeleid door studenten. Aan de tijdsduur te bemerken was het een interessante tour. Han automotive gaat vanaf 2020 overigens “HAN engineering & automotive” heten, zo vertelde Koen Lau tijdens zijn korte toespraak.

Volante reunie 1

Het programma wordt vervolgd door een interessante presentatie van Dr. Ir. Saskia Monsma over het HAN Technical Masters programma. Tijdens de presentatie* wordt een helder beeld geschetst wat en ook op welke wijze de HAN opleidingen voor Msc. op automotive gebied aanbied.

*Voor diegene die geïnteresseerd zijn, of er niet bij waren, de presentatie is via onderstaande link te downloaden.

Volante reunie 2

Na de presentatie van Dr. Ir. Saskia Monsma is het woord aan de mede oprichter van website www.autoblog.nl Wouter Karssen (die overigens een hele leuke Alpine A110S bij zich had).
Wouter vertelt over het ontstaan van Autoblog en hoe Autoblog is uitgegroeid van 533 views in de eerste maand na oprichting in 2004 tot de grootste website voor petrolheads in Nederland anno 2019, met inmiddels 1.700.000 views per maand. Aansluitend is er tijd voor een Q&A-sessie waarin enkele leuke stellingen en ongezouten meningen voorbijkomen. Wouter en het publiek hebben zichtbaar plezier in het praten over auto’s en alles eromheen, maar onze voorzitter Bertram houdt de tijd in de gaten en geeft omstreeks 15:00u de mededeling “nog drie vragen en dan is het tijd voor bier”. En zoals het hoort in een studentencafé wordt er na de drie vragen gezellig geborreld…
De aanwezigen zijn enthousiast, een samenzijn in lokaal 99 is een succes, dit wordt vervolgd…

Koen Lau, Saskia Monsma, Wouter Karssen, bedankt voor jullie bijdrage aan deze interessante en gezellige middag.

Een aantal foto’s van de middag kun je hieronder bekijken.

Foto’s Volante Reünie 2019

De Volante Reünie 2019 werd mede mogelijk gemaakt door: