Najaarsevent en ALV bij TEN – 23 oktober 2019

CANCELLED
Vanwege het zeer lage aantal aanmeldingen voor dit evenement, heeft het bestuur van Volante besloten dit evenement te cancelen.
Lees meer in het nieuwsbericht hierover!

Dit jaar zullen wij voor het najaarsevent en de ALV als Alumnivereniging Volante te gast zijn bij Test Equipment Nederland BV te Baambrugge. Verschillend met voorgaande jaren zullen we het dit jaar op een doordeweekse avond gaan houden.

Het programma van de avond ziet er als volgt uit:
• 17.00u – 18.00u Ontvangst met een maaltijd
• 18.00u – 18.45u Algemene ledenvergadering Volante
• 18.45u – 20.00u Presentatie en rondleiding TEN Automotive
• 20.00u – 21.00u Afsluiting met borrel

Aanmelden voor dit evenement kan nu door het online aanmeldformulier in te vullen!

Test Equipment Nederland BV
TEN is onderdeel van de Andriessen Groep, opgericht in 1978 door de heer Leon Andriessen. Aanvankelijk bestonden de bedrijfsactiviteiten louter uit handel en service van werkplaats equipment. Deze werden geïmporteerd uit Japan en Frankrijk.

De Andriessen Groep laat zich het beste omschrijven als een No-nonsense familie bedrijf, een hechte groep mensen met liefde voor het vak en affiniteit met de auto branche.

Sinds 1985 ontwikkeld en produceert TEN meetapparatuur, zoals de 4-gastester, roetmeter en remmentestbanken.

De APK keuring is ingevoerd in 1981 voor bedrijfswagens en in 1985 voor personenwagens. Vooruitlopend op deze APK keuring, waarvan emissie metingen een onderdeel zouden worden, is TEN ontstaan.

Inmiddels heeft TEN een marktaandeel van 30% op de Nederlandse markt als we kijken naar 4-gastesters en roetmeters, de markt is daarmee verzadigd. Reeds vanaf de beginjaren was duidelijk dat Export een belangrijk onderdeel zou moeten zijn binnen bedrijfsactiviteiten van TEN. Zo zijn we momenteel actief in zo’n 30 landen.

TEN verkoopt zijn producten via 3 kanalen:
1. Rechtstreeks via zusteronderneming TBA op de Nederlandse markt.
2. Via buitenlandse TEN distributeurs.
3. Via OEM private label klanten.
Vanzelfsprekend hebben deze 3 hun eigen marktbenadering!

De afdeling Research en Development is zeer belangrijk voor TEN, een groot deze van de jaarlijkse profit vloeit terug naar deze activiteiten. Momenteel zijn wij bezig met de ontwikkeling van een deeltjesteller, welke naar verwachting vanaf 2021 onderdeel gaat zijn binnen de APK keuring. Deze deeltjesteller zal in eerste instantie ingezet worden bij de emissie meting van Euro6 diesel voertuigen. Mogelijk zal in een later stadium direct ingespoten benzine voertuigen met roetfilter gemeten gaan worden.

In 2018 zijn de verkooprecords gebroken waarin meer dan 5.000 testers zijn geproduceerd. De deeltjesteller moet een volgende stap zijn in het bestaan van TEN, waarbij het de verwachting is dat de productie capaciteit moet groeien naar 1.000 testers per maand. Een verdere stap in het automatiseren d.m.v. Cobots wordt nu onderzocht!

Een leuke bijkomstigheid is de hobby van de eigenaar Patrick Andriessen. Na zijn proffesionele race carrière (https://patrick-andriessen.nl/biografie/) heeft hij er voor gekozen het racen hobby matig voort te zetten. Hij is dan ook geregeld te vinden op het circuit met een van circuit auto’s.