Volante Rally 2022

Zaterdag 9 april gaat dit jaar, na 2 jaar uitstel, de 11e editie van de Volante Rally gereden worden.
De Rally is een jaarlijkse automotive activiteit waarbij de passie voor voertuigen voor de start en na de finish in gezellige sfeer kan worden gedeeld, tussen deze beide momenten in is de Volante Rally vooral een uitdagend spel waarin de behendigste navigator+bestuurder er met de bokaal vandoor zullen gaan.
Een aantal zaken zijn dit jaar anders t.o.v. voorgaande jaren, zo gaan we een uur eerder starten om de prijsuitreiking en de netwerkborrel beter te kunnen vieren, gaan we dit jaar de score online bijhouden en wordt er geen prestatieproef gedaan.
Daarnaast zullen er naast de prijzen voor de nummers 1, 2 & 3 ook een  “aanmoedigingsprijs” en een prijs voor de “car of the day” uitgedeeld worden.

Rally2020 1

Deelname
Deelname aan de Volante Rally staat open voor alle Volante leden. Deelname met leuke of bijzondere voertuigen zoals een klassieker of een trendy “zero emission” auto heeft de voorkeur, maar het is absoluut geen probleem om met een dagelijkse auto deel te nemen.
Je mag een introducé meenemen. Een equipe bestaat omwille van gelijke competitie altijd uit 2 personen per voertuig.
Het is ook mogelijk om je aan te melden indien je niet met een voertuig kunt deelnemen, maar wel graag met iemand wilt meerijden. Wij gaan dan proberen een match te maken met een andere deelnemer die wel deelneemt met een voertuig.

Het dagprogramma:

• 08.30u – Aankomst deelnemers
  • 09.30u – Welkom en briefing
  • 10.00u – Start van team 1
  • 16.00u – Uiterste binnenkomst tijd
  • 16.45u – Prijsuitreiking
  • 17.30u – Diner (voor geïnteresseerden)
Rally2020 2

De Rally
De Volante Rally zal op zaterdag 9 april a.s. starten bij Recreatiepark de Heidebloem in Schaijk, alwaar de Rally dit jaar ook op tijd zal finishen. Vanaf 8.30 uur is er een ontvangst met koffie, thee en iets lekkers. Deelnemers ontvangen bij de start een routeboek, rallyschild, controlekaarten en een lunchpakket. Voor de start is er een briefing. De rit zal bestaan uit een aantal trajecten waarbij gereden wordt aan de hand van verschillende kaart leessystemen.
Omdat we dit jaar voor het eerst de score digitaal bij gaan houden is het noodzakelijk dat de navigator van ieder team een smartphone of tablet met internetverbinding bij zich heeft.

Rally2020 3

Na de Rally
De Rally wordt na de vooraf bepaalde aankomsttijd op de finishlocatie met een hapje, een drankje en de prijsuitreiking afgesloten. Voor geïnteresseerden is er na afloop de mogelijkheid om van een maaltijd gebruik te maken. Hiervoor is afzonderlijke aanmelding noodzakelijk (zie hieronder).

Inschrijving
Inschrijving voor de Volante Rally 2022 is mogelijk tot 28 maart. Inschrijving is alleen mogelijk voor equipes met tenminste één Volante lid.
Kosten voor deelname zijn €39,50 per persoon of €79,00 per equipe.
We zien graag minimaal 50 equipes aan de start verschijnen, dus schrijf je vandaag nog in via het online aanmeldingsformulier!

Inschrijving afsluitende BBQ of buffet:
Bij mooi weer zal er een BBQ worden geregeld, die er als volgt uit zal zien:
– 4 soorten vlees
– Sauzenkeuze: knoflook, cocktail, mayonaise en saté
– Rauwkost
– Rundvleessalade
– Aardappelsalade
– Stokbrood + kruidenboter

Mocht het weer wat minder zijn, dan zal buffet zal er als volgt uitzien:
– Aardappelgratin / rijst
– 2 soorten vlees in saus
– Warme groenten
– Rauwkost
– Stokbrood + kruidenboter

Het arrangement is inclusief drankjes voor een bedrag van 23,95 Euro per persoon.
Aanmelden kan via het online inschrijfformulier voor het diner.

Organisatie
De organisatie van de Volante Rally is in handen van de Volante activiteitencommissie.
Voor de organisatie van de rally zijn we op zoek naar een aantal vrijwilligers die ons die dag willen helpen om bijvoorbeeld een controlepost te bemannen of uitslagen te beoordelen. Heb je interesse hierin, neem dan a.u.b. contact met ons op via het contactformulier op de site.

Om de kosten voor de deelnemers van de Volante Rally betaalbaar te houden zijn we ook altijd op zoek naar bedrijven die de Volante Rally zouden willen ondersteunen.
Heb je ideeën over sponsoring in financiële vorm of in de vorm van prijzen of een goody bag, laat het ons dan weten. Ook dit mag via het contactformulier.
Ps. Er is een standaard sponsorcontract beschikbaar. Bedrijven die financieel sponsoren mogen tegen gereduceerd tarief deelnemen.

Graag tot 9 april!

Weten wie er meedoen? Zie de PDF-file hieronder!

De Volante Rally 2022 wordt mede mogelijk gemaakt door: