Volante Rally 2019

De Volante Rally zal in 2019 voor de 10e keer verreden worden en daarom zijn, zoals jullie van ons gewend zijn, alle registers opengetrokken om er weer een geslaagde editie van te maken! De Rally wordt elk jaar gehouden om het sportieve Automotive karakter van onze vereniging te onderstrepen en om jou als lid de mogelijkheid te bieden weer eens met collega oud studenten in contact te komen. De Rally is geen snelheidswedstrijd, maar kan meer gekwalificeerd worden als een behendigheidsrit.

Deelname
Deelname aan de Volante Rally staat open voor alle Volante leden. Deelname met leuke of bijzondere voertuigen zoals een oldtimer of een klassieker heeft de voorkeur, maar je mag ook met een dagelijkse auto deelnemen. Je mag een introducé meenemen, het liefst een collega oud student. Een equipe bestaat uit 2 personen per voertuig.
Het is ook mogelijk om je aan te melden indien je niet met een voertuig kunt deelnemen, maar wel graag met iemand wilt meerijden. Wij gaan dan proberen een match te maken met een andere deelnemer die wel deelneemt met een voertuig. Het totaal aantal deelnemende voertuigen wordt beperkt tot 50 equipes.

De Rally
De Volante Rally zal op zaterdag 13 april a.s. starten bij Recreatiepark de Heidebloem in Schaijk. De Rally zal worden gereden in prachtige polders en natuurgebieden, naar een finish die we nog niet verklappen. Vanaf 9.30 uur is er een ontvangst met koffie, thee en iets lekkers. Deelnemers ontvangen bij de start een routeboek, rallyschild, controlekaarten en een lunchpakket. Voor de start is er een briefing. De rit zal bestaan uit een aantal trajecten waarbij gereden wordt aan de hand van verschillende kaart lees-systemen en behendigheidsproeven.

Rally 2018

Voor de Rally
Leden van Volante wonen over de hele wereld verspreid. Vorig jaar is gebleken dat het voor sommigen te ver is om mee te doen aan dit eendaagse evenement. Daarom wil Volante deze 10e editie faciliteren in een overnachting om het toegankelijker te maken. Er zijn verschillende mogelijkheden bij en rond de startlocatie, de kosten zijn voor rekening van de deelnemers. Deze mogelijkheid geldt voor iedereen, ook als je in de buurt woont. De vrijdagavond voor de Rally kunnen we voor een drankje al terecht bij de startlocatie.
Voor de overnachting is afzonderlijke aanmelding noodzakelijk. Een formulier volgt bij voldoende belangstelling (zie aanmeldformulier!).

Na de Rally
De Rally wordt na aankomst op de finishlocatie met een hapje, een drankje en de prijsuitreiking afgesloten. Bij voldoende interesse is er na afloop de mogelijkheid om van een maaltijd gebruik te maken.
Ook hiervoor is afzonderlijke aanmelding noodzakelijk. Nadere info volgt bij voldoende interesse.

Dagprogramma:
09.30u – Aankomst deelnemers
10.30u – Welkom en briefing
11.00u – Start van de rit
16.30u – Borrel + prijsuitreiking
17.30u – Diner (bij voldoende interesse)

Inschrijving
Inschrijving voor de Volante Rally 2019 is mogelijk tot 25 maart a.s. maar “Vol is Vol”. Inschrijving is alleen mogelijk voor equipes met tenminste één Volante lid.
Schrijf je vandaag nog in via het online aanmeldingsformulier.
Kosten voor deelname zijn €37,50 per persoon of €75,00 per equipe.

Bij voldoende interesse zijn er mogelijkheden om vooraf te overnachten, de kosten hiervoor zullen variëren afhankelijk van de gekozen optie.
Update 23-3-2019: Gezien de geringe interesse voor de overnachtingsmogelijkheden, hebben we besloten deze optie verder niet aan te bieden.

Na afloop is het mogelijk een hapje te eten. De kosten hiervoor zullen rond de €35,-per persoon liggen, inclusief drankjes. Een inschrijfformulier zal volgen bij voldoende interesse
Update 23-3-2019: Er is voldoende interesse getoond voor het afsluitende diner. Daarom hebben we in overleg met de finishlocatie het volgende barbecue menu geregeld:

Visgerechten van de grill:
– Spiesjes met gemarineerde gamba’s in kruidenolie
Vleesgerechten van de grill:
– Ossenhaasspies
– Huisgemaakte burger
– Huis gemarineerde kipsaté
Salades;
– Krielaardappel met crème fraîche en bieslook
– Salade van Roma tomaat, komkommer, lente-ui & rode ui
– Couscous salade met rucola, mais en doperwten
Diverse soorten brood met onder andere zuurdesem, focaccia en oerbroden met cocktailsaus, pittige kerriesaus & knoflooksaus

Het arrangement is inclusief drankjes voor een bedrag van 32 Euro per persoon.
Aanmelden kan via het online inschrijfformulier voor het diner.

De organisatie van de Volante Rally is in handen van de activiteitencommissie.
Neem voor vragen over dit evenement contact op via ons contactformulier.

Helpen?
Vind je het leuk om Volante te helpen bij het organiseren van dit soort mooie evenementen? We kunnen altijd hulp gebruiken!
Neem bij interesse contact met ons op

Graag tot 13 april!

Weten wie er meedoen? Zie de PDF-file hieronder!

Finish 2018

De Volante Rally 2019 wordt mede mogelijk gemaakt door: