Volante Car Challenge 2024

We zijn alweer aan de 13e editie toe van de Volante Car Challenge, die we organiseren op zaterdag 13 april.
Net als voorgaande jaren zal ook in 2024 de Car Challenge weer een mooie mix zijn van het rijden over fraaie wegen, pittige uitdagingen en natuurlijk het enthousiaste uitwisselen van het wel en wee van deze dag, maar ook van het bewonderen van elkaars auto’s en de verhalen die daarbij horen.

Hybride
Tijdens de evaluatie van de vorige editie kwam wel naar voren dat de navigatie en het lezen van het routeboek voor sommigen als te complex werden ervaren. Vandaar dat wij dit jaar een hybride Car Challenge hebben samengesteld. De liefhebbers van het complexere navigatiewerk komen zo volop aan hun trekken, terwijl liefhebbers van het betere toeren voor de wat eenvoudigere variant kunnen kiezen en zo volop kunnen genieten van de rit en de natuur.

Daarnaast bieden we dit jaar de mogelijkheid voor een workshop, die je fysiek of online kunt bijwonen, waarin onze organisator Paul Neeskens dieper ingaat op de verschillende navigatietechnieken en -opdrachten.

Er worden geen prestatieproeven gehouden.
In het aanmeldformulier kun je aangeven voor welke type toertocht je opteert en of je wel of niet wilt deelnemen aan de navigatie-workshop.

Puntentelling en prijzen
Het online score- en puntensysteem dat we vorig jaar gebruikten is verder geoptimaliseerd, hou er wel rekening mee dat je daarvoor een smartphone of tablet met een continue internetverbinding voor meebrengt.
Per categorie worden 3 prijzen uitgereikt, daarnaast is er ook een aanmoedigingsprijs en een prijs voor de “Car of the day”.

Deelname
Iedere equipe bestaat uit 2 personen om een gelijkwaardige competitie mogelijk te maken en ook veilig (en gezellig) te kunnen deelnemen. Ten minste één persoon per équipe is lid van Volante. Dat de bestuurder een geldig rijbewijs heeft is vanzelfsprekend.

Ieder voertuig is welkom, dus als je niet de hand kunt leggen op een speciale auto (of hem niet tijdig aan de gang krijgt….) kun je ook je daily driver gebruiken. Als je onverhoopt geen bijrijder kunt vinden, meldt dit dan bij ons, want er zijn altijd wel liefhebbers die niet zelf willen rijden maar wel graag deelnemen.

Het dagprogramma:

• 08.30u – Aankomst deelnemers
  • 09.30u – Welkom en briefing
  • 10.00u – Start van team 1
  • 16.00u – Uiterste binnenkomst tijd
  • 16.45u – Prijsuitreiking
  • 17.30u – Diner (voor geïnteresseerden)

De Volante Car Challenge
We zijn dit jaar te gast bij GINAF in Veenendaal, op het adres De Smalle Zijde 4-6, 3903 LN Veenendaal. Zowel de start- als finishlocatie bevinden zich op dit adres.

De ontvangst is vanaf 8:30u met een kop koffie, thee en iets lekkers. Bij de start ontvangt elke équipe een routeboek, rallyschild, controlekaarten en een lunchpakket.
We starten met een briefing waarin de rit en de spelregels duidelijk worden voor beide varianten van de Car Challenge. De ritten zullen bestaan uit een aantal trajecten waarbij gereden wordt aan de hand van verschillende kaart leessystemen. Voor het digitale scoresysteem is het noodzakelijk dat de navigator beschikt over een smartphone met continue internetverbinding.

Na de Finish
Als de vooraf bepaalde aankomsttijd is gepasseerd zal de jury de scores gaan optellen en daaropvolgend zal de prijsuitreiking plaatsvinden. In de tussentijd is er volop gelegenheid om een hapje en drankje te nemen en met elkaar bij te praten. Geïnteresseerden kunnen zich bij het aanmelden opgeven voor een afsluitend etentje.

Inschrijving
Het is mogelijk om je tot 18 maart a.s. in te schrijven voor de Volante Car Challenge. Inschrijving is alleen mogelijk voor equipes met tenminste één Volante lid.
De deelnamekosten hebben we gelijk gehouden aan vorig jaar en bedragen €79,00 per equipe of €39,50 per persoon

We zien graag minimaal 50 equipes aan de start verschijnen, dus schrijf je vandaag nog in via het online aanmeldingsformulier!

Inschrijving afsluitende etentje
Na afloop van de Car Challenge bestaat de gelegenheid de inwendige mens te versterken. Het eten zal bestaan uit een buffet met warme en koude gerechten.

Het arrangement kost, inclusief drankjes, €11,95 per persoon. Dit bedrag bevat dit jaar een korting van 50% ter ere van het 15-jarig bestaan van Volante. We hopen dan ook met een gezellig grote groep de dag af te kunnen sluiten.
Deelnemen kan door je aan te melden tijdens de inschrijving voor de Car Challenge (zie hierboven).

Organisatie
De Car Challenge wordt georganiseerd door de Volante activiteitencommissie, die de hulp nodig heeft van vrijwilligers om de dag goed te laten verlopen. We zijn dus op zoek naar vrijwilligers die bijvoorbeeld een controlepost willen bemannen of andere ondersteunende taken op zich willen nemen. Als je hierin geïnteresseerd bent neem dan s.v.p. contact met ons op via het contactformulier op de site.

Om de kosten voor de deelnemers van de Volante Car Challenge betaalbaar te houden zijn we ook altijd op zoek naar bedrijven die de Volante Car Challenge zouden willen ondersteunen.
Heb je ideeën over sponsoring in financiële vorm of in de vorm van prijzen of een goody bag, laat het ons dan weten. Ook dit mag via het contactformulier.

Ps. Er is een standaard sponsorcontract beschikbaar. Bedrijven die financieel sponsoren mogen tegen gereduceerd tarief deelnemen.

Graag tot 13 april!

Weten wie er meedoen? Zie (binnenkort) de PDF-file hieronder!

De Volante Car Challenge 2024 wordt mede mogelijk gemaakt door: