Volante Car Challenge 2023

Op zaterdag 22 april gaan we dit jaar de 12e editie van de Volante Car Challenge (voorheen Volante Rally) rijden.
Met de Volante Car Challenge hebben we inmiddels een lange historie van leuk, uitdagend autorijden over mooie wegen, waarbij behendigheid en onderlinge samenwerking tussen chauffeur en navigator tot de felbegeerde bokaal kunnen leiden. Maar er is ook volop gelegenheid om voor de start en na de finish de passie voor onze voertuigen met elkaar te delen in een gemoedelijke sfeer.

Net zoals vorig jaar zullen we dit jaar de score online bijhouden volgens een verder verbeterd scoresysteem. Je hebt daar wel een smartphone of tablet voor nodig met een continue internetverbinding. Er worden geen prestatieproeven gehouden.

De 3 best presterende deelnemers vallen in de prijzen, maar voor een extra stimulans zal er ook een aanmoedigingsprijs en een prijs voor de “Car of the day” worden uitgedeeld.

Deelname
Alle Volante leden (met een geldig rijbewijs….) kunnen deelnemen aan deze Car Challenge en je mag natuurlijk een niet-Volante lid als introducé meenemen in je auto. Een equipe bestaat altijd uit 2 personen omwille van de gelijkwaardige competitie.

Het is natuurlijk het leukst om met een bijzonder voertuig deel te nemen, zoals een klassieker, exoot of technisch buitenbeentje, maar als je daar niet de hand op kunt leggen kan ook met de alledaagse auto worden deelgenomen.

Mocht je willen deelnemen maar je hebt geen bijrijder of auto, meld je dan bij ons. Wij zullen dan een match proberen te maken zodat er altijd volledige equipes van start gaan.

Het dagprogramma:

• 08.30u – Aankomst deelnemers
  • 09.30u – Welkom en briefing
  • 10.00u – Start van team 1
  • 16.00u – Uiterste binnenkomst tijd
  • 16.45u – Prijsuitreiking
  • 17.30u – Diner (voor geïnteresseerden)

De Volante Car Challenge
We starten op zaterdag 22 april a.s. bij Van Eck Trailers B.V., Oude Waag 24, 4153 BV te Beesd. Vanaf 8.30 uur is er een ontvangst met koffie, thee en iets lekkers. Deelnemers ontvangen bij de start een routeboek, rallyschild, controlekaarten en een lunchpakket.

Voorafgaand aan de start vindt een briefing plaats om de rit en de spelregels duidelijk uit te leggen. De rit zal bestaan uit een aantal trajecten waarbij gereden wordt aan de hand van verschillende kaart leessystemen. Voor het digitale scoresysteem is het noodzakelijk dat de navigator beschikt over een smartphone met continue internetverbinding.

Na de Finish
Na de vooraf bepaalde aankomsttijd wordt de Car Challenge op de finishlocatie afgesloten met een hapje, drankje en natuurlijk de prijsuitreiking. Geïnteresseerden kunnen zich bij het aanmelden opgeven voor een afsluitende BBQ.

Inschrijving
Inschrijving voor de Volante Car Challenge 2023 is mogelijk tot 27 maart. Inschrijving is alleen mogelijk voor equipes met tenminste één Volante lid.
Kosten voor deelname zijn €39,50 per persoon of €79,00 per equipe.
We zien graag minimaal 50 equipes aan de start verschijnen, dus schrijf je vandaag nog in via het online aanmeldingsformulier!

Inschrijving afsluitende BBQ:
De indrukwekkende Real American Texas smoker Barbecue is een echte eyecatcher. De authentieke wijze waarop met houtskool eerlijke, smakelijke gerechten worden bereid maken de sfeer compleet.

Het menu bestaat uit 5 verschillende soorten rustiek bereid vlees. De vleesgerechten zijn bereid volgens de principes “Low & Slow en “Hot & Fast”. Het geheel wordt omlijst met diverse broodsoorten, passende salades, authentieke sauzen én natuurlijk een verrassend nagerecht.

De real American barbecue wordt bediend door een ervaren pitmaster en met ondersteuning van een assistent.

Het arrangement kost, inclusief drankjes, €23,95 per persoon.
Deelnemen kan door je aan te melden tijdens de inschrijving voor de Car Challenge (zie hierboven).

Organisatie
De organisatie van de Volante Car Challenge is in handen van de Volante activiteitencommissie.
Om de organisatie op de dag zelf in goede banen te leiden zijn we op zoek naar een aantal vrijwilligers die ons die dag willen helpen om bijvoorbeeld een controlepost te bemannen. Heb je interesse hierin, neem dan a.u.b. contact met ons op via het contactformulier op de site.

Om de kosten voor de deelnemers van de Volante Car Challenge betaalbaar te houden zijn we ook altijd op zoek naar bedrijven die de Volante Car Challenge zouden willen ondersteunen.
Heb je ideeën over sponsoring in financiële vorm of in de vorm van prijzen of een goody bag, laat het ons dan weten. Ook dit mag via het contactformulier.
Ps. Er is een standaard sponsorcontract beschikbaar. Bedrijven die financieel sponsoren mogen tegen gereduceerd tarief deelnemen.

Graag tot 22 april!

Weten wie er meedoen? Zie (binnenkort) de PDF-file hieronder!

De Volante Car Challenge 2023 wordt mede mogelijk gemaakt door: