Volante bezoek VDL Translift – 22 januari 2020

Woensdag 22 januari 2020 wordt Volante uitgenodigd voor een bezoek aan VDL Translift in Dronten.

VDL Translift 2

De VDL Translift zero emission vuilnisauto:
“Vanaf 2030 geen nieuwe vuilniswagens op diesel meer in de straat en in de jaren erna alle vuilniswagens die huishoudelijk afval inzamelen uitstootvrij”.
Dat spraken het ministerie van IenW, gemeenten en partijen uit de reinigingsbranche begin oktober van dit jaar met elkaar af in het convenant “duurzame brandstoffen en voertuigen in de reinigingsbranche”.

Een zero emission vuilnisauto, dat is een uitdaging moeten veel automotive engineers zich bedenken. VDL Translift in Dronten, onderdeel van het Brabantse VDL is één van de eerste fabrikanten die een volledig elektrische vuilnisauto in twee varianten op de markt zet.
VDL heeft behoorlijk wat ervaring op het gebied van elektrische voertuigen, kijk alleen al naar de honderden elektrische stadsbussen die VDL de laatste jaren op de weg heeft gezet. Niet geheel ontoevallig is VDL ook de grondlegger van de elektrische DAF truck en verspreid deze “zero emission” kennis over al haar dochter ondernemingen.

VDL Translift 1

Tijdens het bedrijfsbezoek zullen de engineers van VDL Translift een presentatie geven over VDL Translift en het ontstaan van de elektrische voertuigen voor afvalinzameling, gevolgd door een rondleiding door de productie.

Het programma ziet er als volgt uit:

• 17:30u – Ontvangst met soep en broodjes
  • 18:30u – Presentatie
  • 19:30u – Rondleiding door het bedrijf
  • 20:30u – Afsluiting met borrel
  • 21:30u – Einde programma

De inschrijving voor dit unieke evenement is vanaf nu geopend en biedt plek voor maximaal 50 leden. Ook 4e jaars studenten HAN Automotive zijn bij dit bezoek welkom.
Wees er snel bij door in te schrijven via het online aanmeldformulier.

Tot woensdag 22 januari 2020 bij VDL Translift in Dronten!

VDL Translift logo

Staalwijk 7