Verslag Volante Rally 2015

Op zaterdag 18 april reden we de Volante Rally 2015.

Volante Rally 2015 1

Afgelopen jaar het eerste lustrum, dit jaar een half dozijn…… Zo kun je waarschijnlijk elk jaar wel iets verzinnen.. De organisatie stond weer voor de hernieuwde uitdaging iets moois uit de hoge hoed te toveren.

Imparts, dat dit jaar wederom als hoofsponsor optrad, moeten we allereerst bedanken voor het überhaupt mogelijk maken van de rally, het openstellen van het bedrijf voor de start en het leveren van de bezemwagen inclusief monteurs. Andere oudgediende sponsor HAN Automotive mogen we niet vergeten. Dit jaar heeft Detech voor de eerste keer gesponsord en heeft ook het verzekeringsbedrijf Hiscox steun gegeven. De mensen van de organisatie toonden zich voor het eerst in “eenheid van tenue”.

De editie 2015 deed weer een nieuw gebied aan, al moesten we natuurlijk noodgedwongen eerst een stukje door bekend terrein. Je zult tenslotte vanuit Ede een windrichting moeten kiezen en we hebben ze alle 4 al eens gehad. We hanteerden een ander systeem maar ook de te berijden wegen waren anders bij de eerdere edities. De route ging dit jaar middels 3 kaartleestrajecten richting Nijkerk van waaruit we een lus linksom door de Flevopolder reden om via een kort verbindingstraject in de Arkeheempolder uit te komen alwaar het laatste traject werd verreden tot onder de rook van Amersfoort. Daarna nog een stukje uitlooptraject om af te koelen en we arriveerden bij de finishboog in Hoevelaken.

Paul, super bedankt voor het uitzetten van deze mooie route.

De Uitslag:

Volante Rally 2015 2
De winnende equipe in een Porsche 356 uit 1965

Na de route waarin een zaagploeg en een concurrerende rally voor enkele noodzakelijk aanpassingen zorgden begon onder het genot van een drankje en een hapje tijdens het bestuderen van de uitleg het lange wachten op de uitslag.

1. Steve en Mike Kastrop – Porsche 356 1965
  2. Jeroen Rothman en Geert van den Berg – Triumph Dolomite 1978
  3. Luuk Potze en R. Noeverman – BMW Z4

Tot meest bijzondere auto werd de Ford 20 M XL May Turbo uit 1970 van Marcel Zuidgeest uitgeroepen. Marcel had deze auto al tijdens zijn studie (hij is in 1988 afgestudeerd in Apeldoorn).

Allen van harte gefeliciteerd!
Nagenieten? Bekijk hieronder of op Facebook de foto’s!

Reacties van deelnemers:
“Het was veer super georganiseerd! Alle lof voor iedereen die eraan mee heeft gewerkt! Ik weet als geen ander hoe lastig het is om achter de schermen alles soepel draaiende te houden, zeker als er tijdens de route calamiteiten ontstaan. Top gedaan! Volgend jaar weer!”

“Prachtige dag, heerlijke route en top geregeld allemaal, we hebben weer genoten!”

Foto’s Volante Rally 2015

De Volante Rally 2015 werd mede mogelijk door de steun van: