Verslag Volante Rally 2014

Op 12 april van dit jaar werd de Volante Rally 2014 verreden. Alweer de vijfde editie van de succesvolle rally met “speciale auto’s”.

Volante Rally 2014-1

Dit jaar was de start bij HAN Automotive te Arnhem. Ook de open dag van de opleiding was op deze dag waardoor er voorafgaand aan de rally nog de mogelijkheid was om de school te bezichtigen.

Ondanks de mindere voorspellingenreden we toch onder een prachtige zonnige hemel de Volante Rally 2014. Menig dakje ging en bleef open. Het aantal inschrijvingen was erg hoog dit jaar. Voordat we het inschrijfformulier offline konden halen waren er al 48 inschrijvingen in plaats van de maximale 40 die we gepland hadden. Verder hebben we nog een flink aantal potentiële deelnemers teleur moeten stellen omdat we al vol zaten. Nadat er vrijdagavond nog een afmelding kwam door een APK keuring die niet goed was verlopen waren er uiteindelijk 47 deelnemers die gestart zijn. Deze zijn allemaal door onze mooie “startboog”, beter bekend als de Dakar Tent gereden.

1 deelnemer is helaas al 100 meter na de start uitgevallen door brandstoflekkage was het niet verantwoord nog verder te rijden. Ook zijn er onderweg nog wat problemen geweest voor een van de deelnemers maar deze is, niet helemaal via de geplande route, wel bij het eindpunt aangekomen.

Volante Rally 2014-2

De overige 45 deelnemers zijn allemaal via een mooie route binnendoor via Hunmmelo, Zutphen en Brummen richting Apeldoorn en vervolgens weer via de Veluwe langs Otterlo naar Imparts te Ede gereden. Onderweg moest er vanzelfsprekend weer met verschillende opdrachten genavigeerd worden waarbij er weer een paar leuke uitdagingen waren opgenomen die door, soms veel en een enkele keer zelfs iedereen gemist waren. Ook waren er onderweg een aantal behendigheidsproeven uit te voeren.
De strijd was weer fanatiek dit jaar en dat heeft de volgende uitslag opgeleverd.

De Uitslag:

1. Martien de Louw en Angelique de Louw met de Austin Healey 3000 MK2A
  2. Chris Westland en Jarno Spijker met de BMW 1602
  3. Nieck Rengerink en Erik Walet met de Porsche Boxster
Volante Rally 2014-3

Het meest bijzondere voertuig van 2014 is de perfect gerestaureerde en prachtige VW Kever 1200 Ragtop De Luxe van de equipe Jord en Niels Kuiken.

Na de prijsuitreiking hebben we nog gezellig geborreld en voor de deelnemers die zich ervoor opgegeven hadden was er nog een BBQ samen met de organisatie. De borrel was erg gezellig en er werd volop nagepraat over de rally en de oude schooltijd. Helaas liep de BBQ minder goed in verband met een beperkte capaciteit om het vlees te bakken. Maar dit mag de pret van deze verder geslaagde dag niet drukken. De foto’s kunnen hieronder nog eens rustig bekeken worden.

Foto’s Volante Rally 2014