Verslag Volante Motortoertocht 2016

Op zaterdag 11 juni werd de vierde Volante motortoertocht gehouden.

Volante motortoertocht 2016 1

11 Juni om 10:00 melden bij ABS Splinter, gaf de uitnodiging van Ton Hermus te lezen. Ton organiseerde deze 4e editie van de motorrit. Leuk, ABS Splinter in Amsterdam, maar daar gaan de eerste 93 km al. Op de heenweg loopt de grenslijn van buienradar precies parallel aan de A1, maar zó dat je er precies onderdoor rijdt. Ook leuk.

Na aankomst krijgen we een interessante rondleiding door het schadeherstelbedrijf dat als één van de zes bedrijven te boek staat waar Tesla’s mogen worden hersteld. Mooi om te zien en het wordt ook meteen duidelijk dat merk-specifiek (erkend) schadeherstel voor dit type voertuig een must is. Er staat een aantal Tesla’s met schade waarvan de optelsom van het schadebedrag (per voertuig) het aanschafbedrag van een leuke middenklasser overstijgt.

Volante motortoertocht 2016 2

Om 11:00 stappen we op en volgen de route die Ton dit keer voor ons heeft uitgewerkt en voorbereid, waarvoor dank. Met een rondje om Amsterdam Noord en Zaandam rijden we richting Schiphol om vervolgens langs de Westeinderplassen en de Noordeinderplas te gaan. De route langs de Meije is mooi maar erg druk. De lunch nuttigen we halverwege deze mooie slingerweg bij eetcafe de Halve Maan.

Bij Schoonhoven nemen we wederom een veerpont, nu over de Lek om vervolgens over de dijk verder te rijden. In het oude centrum van Nieuwpoort kun je prima ijsjes scoren, zo blijkt. Na deze tussenstop valt de groep stukje bij beetje uit elkaar doordat iedereen langzaam weer huiswaarts gaat.

Volante motortoertocht 2016 3

Het laatste stuk rijden we nog met z’n vieren over de Lekdijk richting Amerongen en vanaf Rhenen hoor ik alleen nog de klappen van de Buell om me heen. Bij Schaarsbergen tokkel ik nog even rustig door de poort van Park Hoge Veluwe en kom een paar meter verderop oog in oog te staan met een kudde herten. Helaas was op dat moment de telefoon leeg, dus geen registratie dit keer. Via uitgang Hoenderloo zet ik de laatste meters naar Apeldoorn in.

Aan het einde van de dag heb ik uit-en-thuis 340 mooie kilometers gereden, goed voor het zitvlees. Afgezien van wat regen op de heenweg hebben we het helemaal droog gehouden tijdens deze rit en was het bij tijd en wijle zelfs warm in het zonnetje. Verder heeft de Buell deze dag de 50.000 km grens doorbroken (die ik er allemaal zelf met trots en veel plezier op heb gezet). Een mooie dag!

Alle foto’s kun je hieronder bekijken en ook in het fotoalbum op onze facebookpagina.
Ton en Hans bedankt voor de organisatie en het verslag!

Foto’s Motortoertocht 2016