Verslag Volante Motortoertocht 2015

Zaterdag 13 juni 2015 hadden we er weer één, een Volante Motorrit. Dit was nr. 3 sinds we ermee begonnen zijn en in tegenstelling tot de eerdere edities was het dit keer fantastisch weer tijdens de rit.

Volante Motortoertocht 2015-1

Je moest alleen nog maar droog in Dordrecht zien te komen voor vertrek. Dat laatste is overigens niet gelukt. Vanaf Apeldoorn tot Utrecht stevige regen gehad, vanaf Utrecht was het redelijk droog en in Dordrecht was m’n Rukka-pak ook weer droog. Toch wel lekker als je je spullen voor elkaar hebt.

Mede Volante bikers Ruud en Arie hadden het signaal afgegeven dat we een keer een motorrit in het westen moesten rijden en hadden zich nu dan ook bekommerd om de te rijden route. In basis liep de route van Dordrecht naar Breda, dus zo’n 30 km. Echter, als je een beetje moeite doet, dan kun je daar ook 220 km van maken met een aaneenschakeling van mooie dijkweggetjes, leuke dorpjes en real Dutch must-sees zoals Kinderdijk. (Kan ik die ook eindelijk afstrepen.)

Volante Motortoertocht 2015-2

Van de tien oorspronkelijke aanmeldingen waren er bij vertrek die dag nog zeven over, een prima groepsformaat om zo’n rit te rijden. Nadat we bij met z’n allen het leuke en overzichtelijke Carel Wüst museum hadden bekeken, gingen we rond 13:15 u op pad. De route liep hoofdzakelijk via de Lek, de Linge, de Maas, de Waal, een stukje Merwede en nog wat meer van dat water in die regio. Mooie plekken allemaal, maar wel met veel snelheidslimieten van 30 km/h en 60 km/h. Je kon merken dat een aantal (race)motoren en hun berijders hier niet helemaal voor gemaakt waren, maar ze hebben zich toch keurig gedragen.

Bij restaurant De Lingehoeve in Oosterwijk hebben we voor de innerlijke biker gezorgd en was de gemeenschappelijke deler absoluut de zelfgemaakte appeltaart. Als je in de buurt bent is dit zeker aan te raden! Nadat we de Waal via het het pontje naar Brakel waren overgestoken, zette de route koers richting ‘s-Hertogenbosch om daar langs de Maas richting De Biesbosch te rijden.

De Biesbosch is helaas vanaf de dijkweg aan de zuidkant niet zichtbaar, dus een stop wordt ingelast om over de dijk te kunnen kijken en wat zie je dan? Precies, water, water en wat eilandjes.

Vanaf dit punt besluiten we de route in te korten en zetten we koers richting Oosterhout waar nog een gedeelte van de groep in een restaurant eindigt. Al met al een mooie dag gehad met een mooie route, fantastisch weer, goed gezelschap en weer een paar oer-Hollandse must-sees die we van het lijstje af kunnen strepen. Helemaal goed.

Alle foto’s kun je hieronder bekijken en ook in het fotoalbum op onze Facebookpagina .
Namens het bestuur; Hans, Arie en Ruud bedankt voor de organisatie!

Foto’s Motortoertocht 2015