Verslag Volante Kart Cup 2016

Op zaterdag 17 September organiseerde Volante de derde editie van de Kart Cup. Wederom werd op Circuit Bark Berghem gestreden om de prijzen.

Volante Kart Cup 2016

Op 17 september jl. druppelden tussen 12:00 en 13:00 uur alle 97 deelnemers, verdeeld over 28 teams binnen op het Circuit Park Berghem bij Oss in Noord-Brabant. De meeste deelnemers hadden al eens eerder deelgenomen en de verwachtingen bij deze teams waren dan ook hoog gespannen. Onder de deelnemers bevonden zich 2 sponsorteams, 1 van Yacht Engineering en 1 van Heiwegen consultancy.

Na de briefing, die precies om 13:00 uur begon, werd er allereerst een prachtige teamfoto gemaakt. Daarna werd er in de kwalificatie gestreden om de beste startplaatsen. Aangezien er na de kwalificatie een race van 2 uur volgde, bleken de bereikte startplaatsen in slechts een enkel geval er echt toe te doen.

Al snel werden de mannen van de jongens gescheiden, zonder dat we hierbij de enige vrouwelijke deelnemer te kort willen doen overigens. Voorin ontspon zich een fanatiek gevecht, waarbij regelmatig van koppositie werd gewisseld. De rijderswissels verliepen in alle gevallen soepel. Slechts 1 keer werd er een straf uitgedeeld in verband met “speeding in the pitlane”. Zware crashes bleven gelukkig ook uit, hoewel het aan het eind van het rechte stuk 1 keer goed mis ging en het leidende team Peperoni de dupe werd van een aanraking tussen drie teams waardoor de kansen op de zege voor dit team in het water vielen.

Rond de klok van 16:00 uur werd de race onder droge omstandigheden afgevlagd en nadat de meeste deelnemers hun raceoveralls en helmen hadden opgeborgen, vloeide het bier rijkelijk. Tevens was er voor iedereen een heerlijke puntzak frites. Er bleek genoeg stof te zijn om over na te praten, want Erna van het Circuit Park had de grootste moeite om alle deelnemers naar het middenterrein te loodsen om de prijsuitreiking te kunnen doen. Na veel rekenwerk bestond de top 3 uit:

1. Mitsubishi Turbo Turbine (Lex, Koen, Robert, Niek)
  2. WOBLE racing team (Tom, Luuk, Erik, Menno)
  3. Mitsubishi Turbo Compressor (Alef, Vincent, Jaco, Alex)

De snelste ronde werd met 1.01,820 sec. geklokt door de Crashkoningen, studententeam bestaande uit Jelle en Michiel. Zij verloren helaas door materiaalpech uitzicht op een goede eindklassering

Teams van Mitsubishi Turbocharger and Engine Europe hebben dus een uitstekende prestatie geleverd! Hartelijke felicitaties aan de winnende teams.
Alle uitslagen zijn hieronder te downloaden:

De vraag aan de deelnemers of ze volgend jaar weer van de partij zouden zijn, werd in alle gevallen met de volmondig “ja!” beantwoord. Tot volgend jaar, beste kartvrienden. Op naar de 100 deelnemers!

Je kunt de foto’s hieronder en in het fotoalbum op onze facebookpagina, bekijken. Tevens staat er een filmimpressie op onze Facebookpagina

Een reactie van team The Gentlemen:
“We hebben ons weer erg vermaakt. Dank voor de leuke dag en goede organisatie, ook aan de andere betrokkenen.”

Foto’s Kart Cup 2016

De Volante Kart Cup 2016 werd mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsoren: