Verslag Volante Car Challenge 2024

Op 13 april jl. waren we te gast bij GINAF in Veenendaal, waar zowel de start als de finish plaatsvonden. De weergoden waren ons erg goed gezind en het was dan ook een genot om over de noordelijke Veluwe onderweg te zijn.
Er hadden zich maar liefst 42 équipes aangemeld, waarbij we dit jaar de keuze hadden geboden voor een tourklasse en een sportklasse. Het grootste verschil zat hem daarbij in de complexiteit van de navigatie, die bij de tourklasse eenvoudiger was en bij de sportklasse complexer. Uit de enquête van de laatste Car Challenge was gebleken dat deze differentiëring gewenst was: beide klassen waren voor 50% gevuld, dus er is duidelijk voorzien in deze behoefte.

Na een welkomstwoord door Sjoerd en een toelichting door Paul van Rally Support konden de auto’s vanaf 10:00u starten, telkens met een minuut tussentijd. Een enkele auto zoemend, een ander met wielspin en luidruchtig. Voor elk wat wils dus.

Door het mooie weer en het verse groen was het heerlijk om onderweg te zijn, het zorgde ook voor wat drukte op de wegen vanwege de vele fietsers, motorrijders en andere weggebruikers. Alle reden dus om rustig aan te doen en ieder zijn plekje op de weg te gunnen.

Na binnenkomst, en dankzij de digitale puntentelling, was het snel tijd voor de prijsuitreiking voor beide klassementen, de mooiste auto en de aanmoedigingsprijs.

De Top 3 van de sportklasse was als volgt:
1e prijs: Robert en Chantal Dorrestein, met hun VW Porsche 914
2e prijs: Reinier Regter en Rein van Soest, met hun Porsche 911 C4S Cabrio
3e prijs: Rob Lammers en Martin Schanssema, met hun BMW E36 Touring

Bij de Tourklasse ziet de klassering er als volgt uit:
1e prijs: Perrin en Quinten van der Sluys, met hun VW Polo
2e prijs: Marcel en Bart Zuidgeest, met hun Ford 20M XL
3e prijs: Anthony Koot en Jaco Boon, met hun Alfa Romeo GTV Spider

De prijs voor de “Car of the Day” ging naar Stan en Joop Hoenderboom, in hun fraaie Mercedes Benz 280 SL uit 1968.

De aanmoedigingsprijs, tenslotte, werd uitgereikt aan Jens Valk met zijn Rover 75.

Na de prijsuitreiking was het tijd voor de netwerkborrel, waarbij natuurlijk ook de dag nog eens even kon worden doorgenomen en enthousiaste en sterke verhalen konden worden uitgewisseld. Voor de mensen die zich hadden aangemeld voor het diner stond er een heerlijk warm en koud buffet klaar, wat lekker buiten kon worden gegeten omdat het weer zeer aangenaam bleef.

We zijn de organisatie en de vele vrijwilligers dankbaar voor hun enorme inzet om dit tot een succes te maken.

Binnenkort zal ook nog een video worden geplaatst van de meest memorabele momenten van de dag.

Geniet alvast van de foto’s en vul a.u.b. het enquêteformulier in, zodat we weten wat er goed is gegaan en waar nog eventuele verbeterpunten liggen.

Wij kijken terug op een zeer geslaagde dag !

Foto’s van de dag kun je hieronder bekijken:

Foto’s Volante Car Challenge 2024

De Volante Car Challenge 2024 werd mede mogelijk gemaakt door: