Verslag Volante bedrijfsbezoek Lightyear

Woensdag 4 december was het dan zover. Lightyear One. Met stip het best “verkochte event” uit de historie van Alumnivereniging Volante. Binnen 3 uur waren alle plaatsen vergeven.

Lightyear 02

Eenmaal aangekomen op de nieuwe locatie op de Automotive Campus in Helmond wachtte ons een warm welkom met een broodje en een drankje. Rond 18.45u wordt het event geopend en krijgen we de presentatie te zien van Lightyear. Waar komt Lightyear vandaan en waar gaat dit avontuur naar toe. Van Solar Challenge naar productieauto. Een traject waar veel aandacht aan gegeven is vanuit de hele wereld. En het resultaat mag er zijn.

Tijd om de productiehal te gaan bezoeken. Dat is wel wat anders dan een gemiddelde productiehal in de Automotive. Alles schoon en wit. Lightyear heeft speciaal voor ons een aantal locaties in de hal gemaakt waarin wij uitleg krijgen over de verschillende trajecten en productie processen. Het voertuig is lang, laag en breed. De lijnen zijn mooi, de stoelen zijn goed en de looks uitdagend.

Lightyear 01

Je merkt het enthousiasme bij iedereen en het duurt dan ook even voor iedereen uitgekeken is. Gevolgd door een mooie netwerk borrel merken wij als Volante dat we de goeie richting in gaan. We hebben een actieve kern en mooie events. Op naar het volgende event; 22 januari VDL Translift in Dronten.

Lightyear en in het bijzonder Willem, hartelijk dank voor het mogelijk maken van dit bezoek!

Een aantal foto’s van het bezoek kun je hieronder bekijken.

Foto’s Volante bezoek Lightyear