Verslag Volante bedrijfsbezoek Defenture

Afgelopen dinsdag, 19 maart, werd een groep Volante-leden verwelkomt voor een bezoek bij Defenture in Tiel.

Logo Defenture

Defenture ontwikkelt en produceert eigenhandig verschillende voertuigen voor defensie-doeleinden. Het bezoek stond grotendeels in het teken van het vlaggenschip van Defenture: het Air Transportable Combat Vehicle (ATTV) een indrukwekkend modulair samen te stellen voertuig.

Bezoek Defenture 1

Enkele specificaties van het voertuig bevestigen:
– inzet in een temperatuurbereik van -32C t/m +49C
– Een draaicirkel van 9m door gebruik te maken van vierwielsturing.
– te transporteren in een Chinook CH-47

Bezoek Defenture 2

Na een warm welkom en een uitgebreid soep met broodjes buffet, start de avond met een presentatie.

Onder de bezielende leiding van Henk van der Scheer en collega’s, worden we meegenomen in de totstandkoming van Defenture. Vervolgens geeft Henk een inkijk in de wereld van de ontwikkeling van defensie voertuigen, met de uitdagingen waar men tegenaan loopt.
Er wordt afgesloten met een rondleiding door het bedrijf, waarbij zowel engineering als productie worden aangedaan. De leden van Volante wordt uitgebreid de mogelijkheid geboden om de ATTV te bekijken en vragen te stellen.

Het interessante bedrijfsbezoek wordt afgesloten met een borrel, waarbij door de leden van Volante en medewerkers van Defenture nagepraat wordt over de indrukken van de avond.

Hierbij willen we, namens alle deelnemers aan het bezoek, Defenture hartelijk bedanken voor de gastvrijheid en de zeer geslaagde avond!

Foto’s bedrijfsbezoek Defenture