Verslag Kartcup 2023

Afgelopen zaterdag 16 september hebben we een zeer geslaagde Kart endurance race gehouden op de mooie zonnige kartbaan in de prachtige omgeving van Eefde.
Op het gezellig terras hebben we eerst een heerlijke lunch genuttigd om vervolgens te starten met de briefing.

Eenvoudige en duidelijke regels zorgen ervoor dat iedereen weet wat er verwacht wordt, dus instappen en rijden maar. Op weg naar de snelste tijd om de startpositie te bepalen. Sommige rijders zaten in één gedoken op t rechte stuk om toch zo nog net wat meer snelheid op t rechte stuk te halen. Na een half uur was de kwalificatie tijd voorbij en werden de karts in de juiste startpositie gezet.

Het veld startte dicht op elkaar en daarom werden er hier en daar plekken gewonnen en verloren tijdens de start. Gedurende de hele 2uur werd er keurig gereden, hier en daar echt wel even scherp, maar ook fair. Elke team moest minimaal 3 stops maken en ook iedereen heeft dit gedaan, sommige ook wat vaker. Verhit, vol adrenaline en enthousiasme kwamen de rijders uit hun karts tijdens de wissel en na 2 uur werd de vlag gezwaaid. Gedurende de race was via de app te zien op welke plek iedereen lag en het was spannend tot het eind.

Na de prijsuitreiking was er nog voldoende tijd om even bij te kletsen over van alles en nog wat onder het genot van een hapje en een drankje.
Onze dank gaat uit naar iedereen die geholpen heeft bij de organisatie en natuurlijk naar alle teams & rijders en hun sportiviteit om er samen weer een mooi en geslaagd evenement van te maken.

Graag tot de volgende keer.

De rondetijden per team zijn hier te downloaden.

Een aantal foto’s van de dag kun je hieronder bekijken. Er is ook beeldmateriaal beschikbaar. Neem daarvoor even contact op met het bestuur van Volante.

Foto’s Volante Kartcup 2023