Verslag eerste Volante evenement circuit Assen

Het 1e Volante-evenement is zeer succesvol verlopen. Ruim 50 afgestudeerden togen naar Assen om daar de activiteit bij te wonen.

Door de samenwerking met het HAN Automotive Event was het autogehalte hoog en waren de leden ook nog eens in de gelegenheid om zelf het circuit op te gaan. Er was een speciale Volante-sessie maar de leden van de alumnivereniging konden nog veel meer rijden binnen het HAN Automotive Event.

Start Volante 1

Lezing Frans van Voorst Vader
Een gedeelte van de dag speelde zich af in de schitterende ambiance van de Gold-Club. Na een welkom door de voorzitter heeft Frans van Voorst Vader ons meegenomen langs zijn carrière van 45 jaar in de automotive. Frans is via Frankrijk en DAF (toen ze nog personenwagens, trucks, aanhangers, opleggers, bussen en specials bouwden) op de HTS-Autotechniek terechtgekomen. Zijn carrière verliep daarna via de DAF en dealerbedrijven naar uiteindelijk Truckland. Geannimeerd vertelde Frans over de ontwikkelingen in de branche. Zaken als de schaalvergroting, de filosofie van de fabrikanten, het belang van het netwerk en de noodzaak tot het nemen van initiatief passeerden de revue. Tijdens zijn carrière werd ook Frans met verschillende crisissen geconfronteerd waarbij elke crisis zijn eigen kenmerken bleek te hebben. uiteindelijk blijft het allemaal ‘Peoples Business’ en werd het belang van het netwerk nog eens onderstreept.

Start Volante 2

De start van Volante
Na het opsnuiven van de geur van benzine en een aantal duurzame brandstoffen werd de bijeenkomst voortgezet met een toelichting van Barend Lambrechtsen over de beweegredenen voor de oprichting en de doelstellingen van Volante. Aan Peter Brouwer (hoofdredacteur van Automobiel Management) werd het eerste exemplaar van Jaarboek 2009 uitgereikt. Peter gaf in zijn toespraak nogmaals het belang van een goed netwerk aan. Hij attendeerde ons op de noodzaak voor ‘Techneuten’ om het netwerken aan te leren. Peter Brouwer bracht ook nog het inschrijfformulier van zijn medewerker Pieter Botman mee die we als 300-ste lid konden noteren.

Nogmaals genieten?
Bekijk dan de foto’s hieronder of bekijk het filmpje dat Ralf Braakman maakte van zijn deelname aan de Volante-sessie.

Foto’s eerste Volante evenement