Verslag ALV en najaarsevent VAR

Zaterdag 7 oktober hielden we het najaarsevent 2017 bij Van Amersfoort Racing in Zeewolde

Vergadering minnend Nederland kijkt al het hele jaar reikhalzend uit naar dit evenement. De Algemene Ledenvergadering van Volante! Want dit is niet alleen vergaderen. Na de plichtplegingen over wisselingen in het bestuur, een verslag van de activiteiten en het overzicht van de financiële bergen die Jelte voor onze vereniging verzet heeft, is het tijd voor genieten.

Volante ALV en bezoek VAR

En dat was het! We waren te gast bij Van Amersfoort Racing in Zeewolde! Wat een adembenemende omgeving om te zijn.
We werden hartelijk ontvangen door het enthousiaste en toegewijde team. Na het tekenen van de noodzakelijke papieren mochten wij het pand verder betreden. Een prima lunch stond op ons te wachten en het was leuk bijpraten met elkaar.

Na de vergadering gingen wij in twee groepen door het pand heen. We kregen de ins en outs te horen over de klassen waarin VAR actief is, de Formule 3 en Formule 4. Auto’s in diverse stadia stonden in de werkplaats, en wij daar uiteraard omheen. Vragen stellend over techniek en reglementen. Met veel passie werd alles uitgelegd en beantwoord. Speciaal voor ons werd er een motortestbank opgestart en een programma gedraaid. Lijdend voorwerp, de 1.4 liter Abarth motor, welke er in de Formule 4 gebruikt wordt. Inderdaad, de motor uit de Fiat Punto.

Het tweede gedeelte bestond uit een rondleiding door het Formule 1-waardige pand. we zagen de kantoren waar de engineers het maximale resultaat uit de verzamelde data halen. De werkplaats waar de reparaties aan koolstofwezel-onderdelen worden uitgevoerd, inclusief autoclaaf. Een ruimte met een voorraad banden waar menig petrolhead alleen maar van kan dromen en waar ook enkele raceauto’s uit het verleden staan, inclusief de oude bolide van Max Verstappen! Om coureurs en crew fit te houden hebben ze een inpandige gym. En er is een ruimte met 3 racesimulatoren voor de nodige ontspanning … euh om diverse racesituaties tot in detail te oefenen. Zowel op rijtechniek als ook op technische aanpassingen aan de voertuigen. Tot slot bekeken we één van de vrachtwagens van het team. Ingericht voor transport naar de circuits, maar ook als commandocentrum op het circuit.

Een heerlijke borrel was de afsluiting van een geslaagd evenement. De positieve geluiden waren in alle hoeken te horen. We willen het team van Van Amersfoort Racing heel hartelijk danken voor deze geweldige organisatie!

En ook danken wij de aftredende bestuursleden Sijmen, Roel en Robert Jan voor hun inzet. Bertram, Frans en Bauke, heel veel succes en vooral plezier in jullie nieuwe functies. Lees de notulen van de vergadering hieronder.

Foto’s ALV en bezoek VAR