Nieuwe website Volante

De meesten van jullie zullen het al wel gezien hebben: Alumnivereniging Volante heeft een nieuwe website!

Al een tijd bestond er binnen Volante de wens om een eigen website op te zetten, los van de systemen en vormgeving van HAN Automotive. We hebben jarenlang gebruik mogen maken van de HAN ICT-faciliteiten en willen de HAN daarvoor hartelijk bedanken.

Nieuwe website Volante

Met de nieuwe site heeft Volante geprobeerd om een modernere website neer te zetten, die op een eenvoudigere manier te onderhouden valt. Door de site te bouwen op het WordPress platform, zijn de mogelijkheden tot uitbreiding en uitrol van online diensten bijna eindeloos.
Het gebruikte thema voor de site is ‘responsive’, wat ervoor zorgt dat de site zowel op een pc als op de meeste tablets en smartphones goed leesbaar is.

Om ook onze Engelse leden te kunnen bedienen, is de volledige site in 2 talen beschikbaar. Via de taalknoppen helemaal rechtsboven is de taal te wijzigen.

Inhoud website
Wanneer je de website van Volante bezoekt, kom je op onze homepagina. Daar is geprobeerd om alle veelgebruikte pagina’s overzichtelijk en met grote knoppen weer te geven. Mocht je meer in detail naar informatie zoeken, dan kan je het menu rechtsboven gebruiken. Hieronder een korte toelichting per pagina:

• NIEUWS: Een blog-pagina met alle nieuwsberichten van Volante
    • NIEUWSBRIEF: Een blog-pagina met alle nieuwsbrieven van Volante
    • VOLANTE DAILY: Een link naar de paper.li pagina van Volante
  • EVENEMENTEN: Een blog-pagina met alle evenementen van Volante
    • AGENDA: Een pagina met de evenementenkalender
  • FOTO’S: Een pagina met links naar foto’s van alle evenementen
  • VACATURES: Een pagina voor de vacatureservice en het vacatureportal (daarover op een ander moment meer!)
  • AANMELDEN: Een pagina met een online aanmeldformulier voor nieuwe leden
  • OVER VOLANTE: Een pagina met meer informatie over Volante waaronder;
    • Bestuur
    • Doelstellingen
    • Sponsors
    • Privacyverklaring
    • F.A.Q.
  • CONTACT: Een contactformulier om contact op te nemen met Volante

Neem, om een goed beeld te krijgen van de site, eens de tijd om de verschillende pagina’s te bekijken!

Nieuwe e-mail Volante

E-mailadressen en contactformulier
Bij een nieuwe site hoort ook een nieuw e-mailadres. Omdat we de site nu in eigen beheer hosten, kunnen we ook gebruikmaken van onze eigen domeinnaam voor e-mailadressen. Alle mailadressen eindigen voortaan dus op ‘alumniverenigingvolante.nl’.

Het e-mailadres via de HAN, wat Volante jarenlang gebruikt heeft, is momenteel niet meer in gebruik. Mails aan dat adres worden doorgestuurd en de verzender ontvangt een melding over het nieuwe adres.

Er zijn verschillende e-mailadressen beschikbaar voor Volante, elk met een ander doel. Hieronder een (beperkt) overzicht:

• info@…… – Het algemene e-mailadres van Volante, vervangt het HAN-adres!
  • evenementen@…… – Het e-mailadres voor de activiteiten commissie.
  • nieuwsbrief@…… – Het e-mailadres voor nieuwsbrieven.
  • vacatures@…… – Het e-mailadres voor de vacatureservice

Je kan ook altijd gebruik maken van het contactformulier op de website.
Berichten komen dan binnen in de algemene mailbox, welke door onze penningmeester beheerd wordt.

LinkedIn-pagina Volante
Met de introductie van de nieuwe site, heeft Volante ook een eigen LinkedIn-pagina opgezet.
Als Volante-lid kan je je aanmelden voor deze groep, waardoor je ook via die weg op de hoogte blijft van Volante activiteiten.
De Volante LinkedIn-pagina is te vinden via onderstaande link:

Vragen of opmerkingen over de nieuwe website, laat het ons vooral weten!