De voorzitter blikt terug

Door de aanhoudende Corona perikelen durven we het als vereniging nog niet aan “real life” evenementen te gaan plannen. Bang om wederom teleur te stellen en het geplande evenement op te moeten schorten.

Het doet ons verlangen naar het oude ‘normaal’, waarin we een aantal keren per jaar een activiteit konden organiseren. Terugkijkend naar de activiteiten ben ik eens nagegaan hoe mijn rol binnen Volante tot stand is gekomen en wat ik met onze vereniging allemaal heb mee mogen maken.

Ik ben in 2017 benaderd door onze voorgaande voorzitter Roel Mangnus om eens te komen praten over deelname binnen het bestuur. Tijdens de Volante Kartcup van 2017 kwam er al spoedig uit naar voren dat het om opvolging van de voorzitter ging.

De beëdiging volgde snel bij nog een prachtig mooi evenement, namelijk de Volante algemene Ledenvergadering 2017, die georganiseerd was bij Van Amersfoort Racing. De renstal waar grootse coureurs uit voortkomen en waarvan Max Verstappen ongetwijfeld het meest bekend is.

In 2018 bestond Volante 10 jaar. Dit konden wij natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan en hebben dan ook flink uitgepakt met een 2 daagse rally door de Eifel. Een Evenement waarbij ik alleen de start heb mee mogen maken wegens een dubbele agenda boeking. Het enthousiasme bij de deelnemers was echt fantastisch en wat een mooi wagenpark was er tevoorschijn getoverd.

Het mooiste evenement is voor mij de Kartcup van 2019. Voor deze editie van de Volante Kartcup hebben we alles op alles gezet om de kwalificatie zo eerlijk mogelijk te laten verlopen. Naast wat extra contact momenten had ik als voorzitter de opdracht gekregen om een mooie introductie te geven die dag. Dit liep echter wat anders dan ik zelf had gepland, alles bleek in scene te zijn gezet, ik werd namelijk al voor het evenement plaatsvond opgepikt door mijn vrienden voor mijn vrijgezellenfeest. Een iets andere wending dan gepland en vond het ergens ook wel jammer niet deel te kunnen nemen aan een evenement waarin wederom veel energie gestoken was.

Volante reunie 3

We hadden de smaak goed te pakken, want het ene na het andere succesvolle event werd uit de mouw geschud. Onze reünie in Lokaal99 op de HAN campus waarbij we gastsprekers Wouter Karssen van Autoblog en Saskia Monsma van het HAN Master programma hun verhaal hebben laten doen.

Lightyear 02

Daarna Lightyear One, waarbij we een kijkje in de keuken hebben mogen nemen bij de elektrische auto van de toekomst welke de grootste range in kilometers heeft.

VDL Translift 2

En van de grootste range gingen we begin 2020 naar nog een prachtige elektrische gigant. En dan bedoelen we VDL Translift met de eerste serie geproduceerde Elektrische vuilniswagens.

Het volgende event stond alweer klaar, de ALV voor 2018&2019 in combinatie met een waanzinnig interessante masterclass over waterstof op het IPKW in Arnhem, maar toen kwam Corona…  Alles daarna hoeven we niet nog een keer uit te leggen…

Wat we wel uit willen leggen is dat we momenteel zoekende zijn naar opvolging in het bestuur. Bestuursleden die de evenementen na deze corona pandemie weer voort willen zetten zoals we dat van Volante gewend zijn. Bestuursleden die ervoor gaan zorgen dat het ledenbestand nog verder uitgebreid gaat worden en weer nieuwe verhalen gaan genereren voor de volgende lichting.

Voel jij je geroepen om een mooi team samen te stellen leuke evenementen te gaan organiseren en deel te nemen in het bestuur van deze gezellige vereniging, neem dan vrijblijvend contact op.